Řešení mimosoudních sporů před Českou obchodní inspekcí

Novela zákona o ochranně spotřebitele přinesla podstatné změny pro spotřebitele i podnikatele, kteří uzavírají smluvní vztahy. Novinkou je od 1. února letošního roku úprava mimosoudního řešení sporů (ADR), kterým je Česká obchodní inspekce.

V případě, že dojde mezi spotřebitelem a poskytovatelem ke vzniku spotřebitelského sporu, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Mimosoudní řešení sporů je bezplatné.

Prodávající či poskytovatel služeb má nově povinnost informovat spotřebitele o řešení spotřebitelských sporů. Pokud podnikatel provozuje internetové stránky, musí uvádět tyto informace na svých stránkách. Pokud odkazuje na obchodní podmínky, musí být tyto informace uvedeny v obchodních podmínkách.

Na úpravu obchodních podmínek mají podnikatelé čas do 30. dubna 2016. Nutno dodat, že tyto povinnosti by neměli podnikatelé podceňovat, neboť při kontrole Českou obchodní inspekcí hrozí za nedodržení těchto povinností vysoké sankce.

Celou  zprávu najdete na webu České obchodní inspekce: 
http://www.coi.cz/cz/pro-podnikatele/informace-pro-prodejce/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/
Zveřejněno: 19.04.2016 – Jana Hejrová, DiS. ; Přečteno 1387 x
Vytisknout